Փաշինյանն ու Ալիևը նախատեսում են հանդիպել Դուբայում այս ամսվա վերջին. Middle East Eye ԱՄՆ-ն ստիպում է Հայաստանին միջանցք տրամադրել Ադրբեջանին Վեհափա՛ռ, հանկարծ չլինի` հրաժարական տաս, նույնիսկ, եթե բանտ տանեն. Հրանտ Բագրատյան
3
Թուրքիայում առաջարկում են Հայաստանի հետ սահմանի անցակետն անվանափոխել Թալեաթ փաշայի անունով... «ապագա կա, ապագա...» Աղազարյանի ելույթից հետո ՔՊ-ականները գոռացին «ամոթ» և սկսվեց քաշքշուկ «Մայր Հայաստանը» կոչ է անում մասնակցել ի աջակցություն Սամվել Կարապետյանի հրավիրված երթին Սփյուռքի հայ գործարարները ծաղրում են Փաշինյանին Ռուսական «Россия 24» լրատվամիջոցը անդրադարձել է Սամվել Կարապետյանի գործին ԱԺ-ն առաջին ընթերցմամբ ընդունեց «ՀԷՑ-ը խլելու» օրենքի նախագիծը Լսել Նիկոլին ու անել հակառակը. ՀԷՑ–ի ու ոչ միայն ՀԷՑ–ի աշխատակիցներն անպայման պետք է մասնակցեն այդ հավաքին. Անդրանիկ Թևանյան ՀԷՑ-ի այն աշխատակիցներին, ում կսպառնան աշխատանքից ազատել՝ հանգիստ եղեք, կունենաք համարժեք պայմաններով աշխատանք. հայտարարություն Իրավապահները խուզարկություններ են իրականացնում «Տաշիր գրուպի» գլխավոր գրասենյակում. ուղիղ ԱԺ-ն ընդունեց երեկ քննարկված նախագծերը Պատերազմ Արցախում
Թուրքիայում առաջարկում են Հայաստանի հետ սահմանի անցակետն անվանափոխել Թալեաթ փաշայի անունով... «ապագա կա, ապագա...» Փաշինյանն ու Ալիևը նախատեսում են հանդիպել Դուբայում այս ամսվա վերջին. Middle East Eye Աղազարյանի ելույթից հետո ՔՊ-ականները գոռացին «ամոթ» և սկսվեց քաշքշուկ ԱՄՆ-ն ստիպում է Հայաստանին միջանցք տրամադրել Ադրբեջանին Իսկ թե ինչ կլինի թուրքական վերահսկողության տակ մնացած Հայաստանին, պարզվում է մեզ էլ հետաքրքիր չէ. Վարուժան Գեղամյան Վեհափա՛ռ, հանկարծ չլինի` հրաժարական տաս, նույնիսկ, եթե բանտ տանեն. Հրանտ Բագրատյան Հերթը հասավ «պարականոն» սպառնալիքներին. ի՞նչ սպասել առաջիկայում. «Փաստ» Վարչապետն անհա՞տ է, թե՞ կարգավիճակ ու ինստիտուտ. «Փաստ» «Մայր Հայաստանը» կոչ է անում մասնակցել ի աջակցություն Սամվել Կարապետյանի հրավիրված երթին Ադրբեջանի հետ սինխրոն աշխատում են. ՀՀ իշխանությունն էլ է փչացնում Ռուսաստանի հետ հարաբերությունները Ովքեր դեմ կխոսեն իշխանություններին՝ նրանք կպատժվեն, ընդհուպ` կբանտարկվեն Կենտրոնական բանկը հրաժարվել է ընդունել 560 հազար ԱՄՆ դոլարը. արդյունքում այն գողացան Ալիևի որդին գրեթե 1 միլիոն ռուբլի պարտք ունի ՌԴ-ում Միքայել սրբազանի պաշտպանական կողմը հայտնել է, որ առկա են բոլոր հիմքերը քրեական հետապնդումն անհապաղ դադարեցնելու համար Ադրբեջանը պետք է ոչնչացվի, այլապես կդրվի Ռուսաստանի և Իրանի փլուզման սկիզբը Նա վախենում է, նրանից չեն վախենում․ «Կարճ ասած» Էլեկտրաէներգիա՝ թուրքերից, գազ՝ ադրբեջանցիներից. Փաշինյանի օսմանյան թակարդը «Տաշիր գրուպ»-ում խուզարկության արդյունքում առգրավել են համակարգիչներ ու փաստաթղթեր Պետությունն ասել է՝ կրճատեք, մենք չենք կրճատել, և 30 մլն դոլար մեր գրպանից աշխատավարձ ենք տվել․ Նարեկ Կարապետյան Ամենացավալին այն է, երբ այլ երկրների պատվիրակներ քեզ հարցնում են, ինչո՞ւ ձեր պատվիրակությունը չի միացել նախաձեռնությանը․․․ պատգամավոր Հերթական խաղահրապարակը բարձիթողի վիճակում (տեսանյութ) Բաքուն Մոսկվային հնարավորություն չի տվել այցելելու Ռուսաստանի քաղաքացիներին․Զախարովա (տեսանյութ) ՌԴ–ն ուզում է տեսնել կայուն, զարգացող ՀՀ. Զախարովան` եկեղեցու շուրջ ստեղծված վիճակի մասին (տեսանյութ) Սփյուռքի հայ գործարարները ծաղրում են Փաշինյանին Ռուսական «Россия 24» լրատվամիջոցը անդրադարձել է Սամվել Կարապետյանի գործին ՌԴ ԱԳՆ-ն ռուսաստանցիներին նախազգուշացրել Է Ադրբեջան այցելելուց Կարմիր կետագծերի տուգանքի որոշման դեմ մեկնարկում ենք բողոքարկման գործընթացը՝ քայլերով (տեսանյութ) ԱԺ-ն առաջին ընթերցմամբ ընդունեց «ՀԷՑ-ը խլելու» օրենքի նախագիծը Երևանի քաղաքապետի վերաքննիչ բողոքն՝ ընդդեմ Իշխան Սաղաթելյանի, մերժվեց «ՌԴ արտադրության պաղպաղակի ներմուծման ժամանակավոր արգելք է սահմանվել». ՍԱՏՄ

Ո՞ճ, թե՞ հիվանդություն. Էլ Գրեկոյի, Մոնեի ու Դեգայի արվեստի գաղտնիքը

Փիրուզյան բժշկական կենտրոնը շարունակում է “Medicine in Art” ուշագրավ շարքը, որի շրջանակներում Ձեզ ենք ներկայացնում հանճարեղ նկարիչների գործերի միջոցով մեզ հասած մեծաթիվ արժեքավոր ու հետաքրքիր փաստեր՝ կապված բժշկության հետ:

1913 թվականին Փարիզում բժիշկների մի խումբ առաջարկեց տեսություն, ըստ որի Իսպանական Վերածննդի մեծագույն նկարիչ Էլ Գրեկոն (1541-1614 ) ուներ աստիգմատիզմ, որի պատճառով էլ նրա կտավներում պատկերները յուրահատուկ երկարաձգված տեսք ունեն: Աստիգմատիզմն աչքերի հիվանդություն է, երբ ակնագունդը կորցնում է իր գնդաձևությունը, արդյունքում պատկերները տարբեր առանցքներում ունենում են ոչ իրական չափեր:

 

Չնայած շատ ակնաբույժների, արվեստագետների և այլ մասնագետների հակառակ պնդումներին, այս վարկածը տասնյակ տարիներ թվում էր իրական: Ըստ Կալիֆորնիայի համալսարանի հոգեբանության պրոֆեսոր Ստյուարտ Անստիսի` “եթե նույնիսկ Էլ Գրեկոն ունենար աստիգմատիզմ, նա կհարմարվեր դրան, և նրա կերպարները հիշողությամբ, թե բնօրինակից արված կունենային նորմալ համաչափություններ: Նրա ձգված ֆիգուրներն արտիստիկ դրսևորում են, այլ ոչ թե տեսողական սիմպտոմ

Ջեյմս Ռևինը` օֆթալմոլոգ Օհայո նահանգի Տոլեդո քաղաքից, որն ուսումնասիրել է շատ հայտնի նկարիչների աչքի հիվանդությունները, մասնավորապես նշում է, որ առանց կոռեկցիոն ոսպնյակների աստիգմատիկներն իրականությունը տեսնում են աղավաղված: Բացի այդ չկան փաստեր, որ 16 րդ դարում, երբ ապրել և ստեղծագործել է Էլ Գրեկոն, կային ոսպնյակներ, որ կարող էին շտկել պրոգրեսիվող աստիգմատիզմը:

Այլ հեղինակներ հիմնվելով Էլ Գրեկոյի գործերի ռենտգեն հետազոտությունների արդյունքների վրա, նշում են, որ տաղանդավոր նկարչի ֆիգուրների տակ արված նշագծումներն ունեն բնական չափսեր, առավել իրական համամասնական կոմպոզիցիաներ են: Սա խոսում է այն մասին, որ Էլ Գրեկոն գիտակցաբար է ընտրել այդ ոճը: Ճիշտ է դարերից մեզ հասած գրառումներից մեկում մեծանուն նկարիչն ասում է, որ “իրեն համար առավել կարևոր է գույնը, ոչ թե ձևը”, սակայն նրա ընտրած յուրահատուկ ոճը պատկերներին տալիս են առավել եթերային, դեպի վեր, երկինք և հավերժություն ձգտող տպավորություն:

Արվեստի գործերն ուսումնասիրող բժիշկներն ավելի ապահով հողի վրա են, երբ նրանց հետազոտություններն հիմնված են նաև մեզ հասած բժշկական փաստաթղթերի վրա: Դոկտոր Ռևինը, որը մանրակրկիտ ուսումնասիրել է Կլոդ Մոնեի ( 1840-1926 ) կատառակտի զարգացման պատմությունը, նշում է թե ինչպես է ոսպնյակների աստիճանական պղտորացումն անդրադարձել ֆրանսիացի մեծ իմպրեսիոնիստի արվեստի վրա:

Կլոդ Մոնեի կատառակտն ախտորոշվել է 1912-թվականին, երբ նա 72 տարեկան էր: Իհարկե հիվանդությունը սկսվել էր տարիներ առաջ և նրա աստիճանական զարգացումը կարելի է տեսնել նրա ուշ շրջանի կտավներոմ: Այն առավել ակնառու է Մոնեյի “Ջրաշուշաններ”-ի շարքում, որը նա նկարել է տարիներ շարունակ: Ընդհանուր պղտորվածություն, գույների խամրածություն, նուրբ դետալների կորուստ: Գույները դառնում են առավելապես դեղնա-շագանակագույն, կաղապարված: Սա այն գույների սահմանն է, որ կատառակտով հիվանդները կարող են տեսնել: Նրանք կորցնում են մանուշակագույնը և կապույտը տեսնելու ունակությունը:

Ինքը ` Կլոդ Մոնեն, 1918թ-ին մի լրագրողի տված հարցազրույցում նշել է իր տեսողության խնդիրների մասին. “Ես այլևս չեմ կարողանում նկարել լույսը նույն ճշգրտությամբ, կարմիրը պղտոր է ինձ համար, վարդագույնը`տաղտուկ ու անկենդան, միջանկյալ և ցածր տոները փախչում են ինձանից”: Արդեն 1922թ-ին Մոնեն համարյա կույր էր, կարողանում էր ընկալել միայն լույսը, բայց ոչ պատկերների ձևն ու գույները: Կատարվեց աջ աչքի կատառակտի վիրահատություն, որից նրա տեսողությունը վերականգնվեց այն աստիճանի, որ ստիպված էր թեթև դեղին ապակիներով ակնոց կրել, քանի որ կապույտ գույները շատ վառ էր ընկալում և չէր դիմանում լույսին:

Կյանքի վերջին չորս տարիների ընթացքում Կլոդ Մոնեն ավարտեց իր “Ջրաշուշաններ” -ի շարքը, և այդ ժամանակահատվածի կտավներում, միգուցե շնորհիվ հիվանդության, կամ մասնակի վերականգնված տեսողության, ունենք յուրահատուկ գունային զուգակցումներ` մեղմ ու փափուկ մանուշակագույն, և միևնույն ժամանակ, վառ ու լուսավոր կապույտ երանգներ:

Իմպրեսիոնիզմի ժամանակաշրջանի մեկ այլ տաղանդավոր նկարչի` Էդգար Դեգայի (1834 -1917), արվեստի վրա ևս անդրադարձել են նրա տեսողության հետ կապված խնդիրները: Գտնում են, որ Դեգան ուներ ցանցենու մակուլյար դեգեներացիա: Սա աչքերի հիվանդություն է, երբ աստիճանաբար կորցնում են տեսադաշտի կենտրոնական հատվածում տեսողությունը: Պերիֆերիկ տեսողությունը պահպանվում է, բայց կենտրոնականը դառնում է աղավաղված և պղտոր: Հիվանդությունը սկսվել էր, երբ նկարիչը 35 տարեկան էր: 1870թ-ին ֆրանկո-պրուսական պատերազմի ժամանակ, երբ նկարիչը կամավորագրվոմ է Ազգային գվարդիայի շարքերը, հրաձգության վարժանքների ժամանակ հայտնաբերվոմ են նրա տեսողության խնդիրները:

Այս խնդիրները Էդգար Դեգային անհանգստացնում են ողջ կյանքում: Հետագա տարիների ընթացքում հիվանդությունն այն աստիճանի խորացավ, որ արդյունքում Դեգան դադարեց նկարել և զբաղվում էր միայն քանդակելով: Տեսողության բացակայությունը տաղանդավոր նկարիչը կյանքի վերջին տարիներին փոխարինեց տակտիլ զգացողության զարգացմամբ ու ստեղծեց մեծաթիվ արժեքավոր քանդակներ:

Այսպիսով դժվար է լիարժեք բացատրել յուրահատուկ ոճի զարգացումը գիտակցակա՞ն, թե՞ ենթագիտակցական պրոցես է: Ի՞նչ աստիճանի են տարբեր առողջական խնդիրներն անդրադառնում ոճի ձևավորման, հեղինակի աշխարհընկալման և արդյունքում որպես մեծանուն գործեր մատուցման վրա: Միգուցե տեսողության խնդի՞րն էր պատճառը Դեգայի խոսքերի.“Արվեստն այն չէ ինչ մենք տեսնում ենք, այլ այն է ինչ մենք ստեղծում ենք”:

 

Հետևեք մեզ Telegram-ում
Հետևեք մեզ YouTube-ում
Websiite by Sargssyan
Հետևեք մեզ Facebook-ում https://www.facebook.com/ZhamLratvakan